Uredovno vrijeme: Uto.-Pet. 16h-18h; SD Cvjetno naselje, Odranska 8, 10000 Zagreb; e-mail: studentski.kapelan@gmail.com

Prodaja kontracepcijskih i abortivnih pilula

Hvaljen Isus i Marija!
Dragi don Damire, uskoro počinjem raditi u ljekarni. Završila sam srednju školu za farmaceutsku tehničarku. Znam da život počinje od začeća i radije bih umrla nego počinila nešto protiv svoje savjesti. Sad me muči to što se u ljekarni prodaje svašta što nije po Božjem. Ne mogu se s jedne strane boriti za nerođene, a s druge prodavati kontracepciju i abortivne pilule. Sad se bojim što će biti ako ću u ljekarni morati prodati nešto slično? Jel prodaja ovakvih pilula grijeh? Hvala vam od srca, Bog vas blagoslovio!



Poštovana,

hvala ti za tvoje svjedočanstvo vjere i želju da u svemu ugodiš Gospodinu. To, nažalost, postaje teško u ovom svijetu u kojem smo često uvjetovani strukturama grijeha.

Člankom 39. Zakona o ljekarništvu propisno je da Opći akt Komore određuje što se smatra prekršajem Kodeksa ljekarničke etike i deontologije.

U Biltenu Hrvatske ljekarničke komore, podnaslova «Ljekarnička etika i deontologija» pronašao sam pak slijedeći tekst, koji je također objavljen u Farmaceutskom glasniku 67, 3/2011:

“Pravo je ljekarnika uputiti priziv savjesti temeljen na osobnim razlozima. Ljekarnik ima pravo odbiti provesti ljekarničku skrb kada se to protivi njegovim osobnim uvjerenjima, moralu ili religiji te kada vjeruje da bi tim postupkom povrijedio svoju savjest. Priziv savjesti treba uputiti pretpostavljenima, a nikako pacijentu ili propisivaču. Ljekarnik koji upućuje priziv savjesti treba na vrijeme o tome obavijestiti svog poslodavca. Poslodavci obično formiraju stručno tijelo sa zadaćom evaluacije autentičnosti zahtjeva. Poslodavci se moraju prilagoditi pravu na priziv savjesti pojedinca uspostavom alternativnih postupaka provođenja ljekarničke skrbi za pacijente i na taj način respektirati pravo na priziv te omogućiti nesudjelovanje onoga tko upućuje prigovor u procesu. Alternativni načini provođenja skrbi moraju izbjegavati svaku nelagodu za pacijenta. U provođenju ljekarničke skrbi, dužnost je ljekarnika, koji upućuje priziv savjesti, uputiti pacijenta na alternativne metode provođenja skrbi, unaprijed utvrđenim mehanizmom.”

Prema navedenome, priziv savjesti ne bi nipošto bio prekršaj, već pravo koje priznaje Komora. Jasno mi je da članstvo Komore čine samo magistri, ali mi je logično da se to pravo prizna i tehničarima, kao što je to i u medicinskoj struci. Preporučujem ti da to provjeriš u Hrvatskom društvu farmaceutskih tehničara.  

Dakako, potrebno je da se raspitaš kod kolega i kod nadređenih kako to funkcionira u praksi.

Jasno, postavlja se pitanje, što ukoliko bi se našla u situaciji da ti se prijeti gubitkom posla?

Teolozi se slažu u tome da neposredno materijalno sudjelovanje u činima koji su u sebi teško grešni predstavlja teški, smrtni grijeh. “Materijalno” znači da osoba koja sudjeluje u zlu ne pristaje na taj grijeh, a “neposredno” znači da bez njenog sudjelovanja ne bi bilo moguće počiniti konkretni grijeh. Posebno kada se radi o suradnji u abortivnom djelovanju, ne postoji nikakvo moguće opravdanje za takvu suradnju.

Međutim, postoji rasprava oko toga je li situacija poput tvoje neposredna suradnja u zlu. Ipak, čini se da većina teologa smatra da jest.

Vjerujem da će ti Gospodin o tome progovoriti i u osobnoj molitvi, ukoliko ga budeš pažljivo, ustrajno i raspoloživo osluškivala. On ima plan za svaku situaciju I ništa mu nije nemoguće. On će, prema tome, I tebe izbaviti iz tih “lavljih ralja” kao i nekoć proroka Daniela. Važno je da ne gubiš pouzdanje, jer sve je na koncu u Božjim rukama. Samo hrabro naprijed, a ja ću te pratiti svojom molitvom.

Btb,
don Damir



Postavite novo pitanje

Ukoliko niste pronašli odgovor na ono što vas zanima, možete postaviti novo pitanje preko ove forme.

Don Damir Stojić

don Damir Stojic Don Damir Stojić, svećenik salezijanac, trenutno je studentski kapelan Grada Zagreba. Ako želite saznati više o njemu i njegovu radu, kliknite ovdje.

Povratak na vrh