Uredovno vrijeme: Uto.-Pet. 16h-18h; SD Cvjetno naselje, Odranska 8, 10000 Zagreb; e-mail: studentski.kapelan@gmail.com

Moralnost prirodnog planiranja obitelji

Hvaljen Isus i Marija!

Dragi don Damire. Muči me prirodno planiranje obitelji. Crkva je protiv kondoma i kontracepcije jer na taj način u odnosu par nije otvoren životu, ne žele da tim spolnim činom nastane novi život. Zar nije onda i prirodno planiranje obitelji isto izigravanje Božje volje? U redu, ne koriste kontracepciju i takve metode, ali opet je cilj isti: izbjeći trudnoću.

Možda neki parovi i jesu otvoreni životu, a koriste kondome da bi npr. u tom razdoblju izbjegli trudnoću zbog financijskog, zdravstvenog ili kojeg drugog stanja koje smatraju ispravnim. Kako se onda parovi koji koriste prirodno planiranje razlikuju od njih kad koriste tu metodu da bi u nekom razdoblju izbjegli iste stvari kao i ovi koji koriste kondome?

Teško mi je naći tu neku granicu u poigravanju s Božjom voljom. Molim Vas da mi pomognete malo u ovom razmišljanju.
Neka Vas prati Božji blagoslov


Hvaljen Isus i Marija!

Temeljna je razlika u tome što prirodno planiranje obitelji ne intervenira svojevoljno i umjetno u spolni čin i time ne narušava njegovu svetost, nego samo koristi ono što je Bog Stvoritelj sam već predvidio i usadio u ljudsku prirodu, a to su periodi plodnosti i neplodnosti koji se izmjenjuju. U tome ostaje razlika čak i kada su motivi za izbjegavanje trudnoće isti. Kod prirodnog planiranja obitelji bračni se par oslanja na Boga u skladu s njegovom voljom, a kod kontracepcije na sebe protivno Božjoj volji. Teološki, to je sva razlika na svijetu. O tome je opširnije pisao papa Pavao VI. U svojoj enciklici «Humanae vitae». Uostalom, nije mi poznato da par koji koristi kontracepciju to čini samo u neplodne dane. Dakle, opet se tu pojavljuje sebičnost koju se stavlja iznad Božje volje.

Ta je Božja volja u konačnici opet sreća bračnog para (Bog ništa od nas ne traži radi njega samoga, nego radi nas), ali se ona ostvaruje putem koji traži komunikaciju, poštivanje, žrtvu – sve ono što nam kao bićima grijehom ranjene naravi često teško ide, pa tražimo «prečace». Tako tijekom plodnog razdoblja, kada se suzdržavaju od odnosa, mnogi parovi svjedoče obogaćivanje i produbljivanje drugih aspekata svoje veze. Poboljšana je komunikacija i kreativnost para, te se osjećaji uče izražavati na mnoge druge načine, što može djelovati „osvježavajuće“ za par i oživjeti vezu. Po povratku neplodnog razdoblja, parovi obično dožive nova uzbuđenja i dimenzije genitalnog kontakta koje opisuju kao „učinak medenog mjeseca“.

No, u pravu si kada kažeš da se i prirodno planiranje obitelji može zloupotrijebiti – to se može dogoditi na način da se bez opravdanoga razloga odgađa trudnoća. No, zapravo je malo vjerojatno da bi par, koji prihvaća takvu metodu iz želje da se uskladi s Božjom voljom, činio takvo što. Nije mi poznat niti jedan takav slučaj.

Svakom paru ostaje na savjesti, koja opet treba biti ispravno oblikovana i usklađena s objektivnom stvarnošću, da odredi koliko će djece donijeti na svijet. Nemoguće nam je pritom znati što je u tuđem srcu, ali zato uvijek možemo dobro paziti na – svoje.  

Btb,
don Damir



Postavite novo pitanje

Ukoliko niste pronašli odgovor na ono što vas zanima, možete postaviti novo pitanje preko ove forme.

Don Damir Stojić

don Damir Stojic Don Damir Stojić, svećenik salezijanac, trenutno je studentski kapelan Grada Zagreba. Ako želite saznati više o njemu i njegovu radu, kliknite ovdje.

Povratak na vrh