Uredovno vrijeme: Uto.-Pet. 16h-18h; SD Cvjetno naselje, Odranska 8, 10000 Zagreb; e-mail: studentski.kapelan@gmail.com

Energetska i duhovna medicina

Zanima me koji je stav Crkve o energetskoj i duhovnoj medicini? Da budem konkretna, od strane jednog liječnika u bolnici preporučeno mi je da odem na terapiju namještanja atlasa, kod AtlasProFilax stručnjaka (terapeut odobren od strane HUPED-a, Hrvatsko udruženje za prirodnu energetsku i duhovnu medicinu)? Lijep pozdrav, Marija


Draga Marija,

Prirodna je medicina – primjerice u smislu korištenja ljekovitog bilja – Božji dar. I neki su se crkveni službenici, pa i sveci poput Hildegarde iz Bingena, istaknuli u tome umijeću.

Međutim, prakticiranje većine onoga što HUPED nudi, u smislu „energetske i duhovne medicine“ jest bez sumnje težak grijeh protiv prve Božje zapovijedi. Naime, radi se o suradnji s energijama koje to nisu u fizikalnom smislu riječi. Zapravo radi o djelovanju koje ima svoj izvor u palim anđelima, odnosno zlim duhovima, koji se u tim praksama obično oslovljavaju kao „duhovni vodiči“ ili slično.

Kršćanska objava već u Starom Zavjetu jasno izriče zabranu ikakve suradnje ili služenja skrivenim (okultnim) silama. Čovjeku su dani objava i razum, a sve izvan toga jest izraz nepovjerenja u Boga stvoritelja i objavitelja, te izraz oholog traženja moć i i znanja, te koristi koje iz njih slijede, a koje čovjeku nisu namijenjene.

Kao što inače iz grijeha ne može proizići autentično dobro, tako i takva „duhovna i energetska medicina“ ima svoje loše posljedice, prvenstveno za dušu, ali i za tijelo onoga tko se u to upušta.

Bog nije protiv čovjekova zdravlja, dapače. Stoga je Isus tijekom svoje javne službe i ozdravljao one koje su bolovali od najrazličitijih bolesti i nemoći, dao je apostolima udio u tome poslanju, a i za sve one koji uistinu povjeruju pisano je da će na nemoćnike ruke polagati, i bit će im dobro. Tako je u Crkvi do danas prisutan sakrament bolesničkog pomazanja, kao i blagoslov bolesnika, a postoje i oni kojima je dana posebna milost ozdravljanja, u skladu s novozavjetnim naukom. Također, različita su svetišta puna zavjetnih darova osoba koje su po zagovoru svetih zadobile ozdravljenje, a i čuda koja se traže za proglašenje nekoga blaženim ili svetim redovito se sastoje u ozdravljenjima.

Iz svega toga vidimo da Bog želi zdravlje i ozdravlja, međutim nipošto na načine koji ne pripadaju objavljenoj vjeri, već okultizmu. Uostalom, od Boga dolazi svako dobro, pa tako i zdravlje. Đavao ne može dati zdravlje, ali nam ga može, slikovito rečeno, skupo preprodati. Naime, on svoje usluge posredovanja uvijek naplaćuje, i taj dug u koji osoba dospijeva grešno tražeći zdravlje nazivamo prokletstvom. Taj se dug kasnije naplaćuje, bilo na području zdravlja dotične ili njoj bliske osobe, bilo na nekom drugom području života, a uvijek na duhovnom.

Što se tiče namještanja atlasa, tu se više radi o kostima nego o energijama i duhovima. Koliko mi je poznato, iskustva s tom praksom su različita, kao i stavovi o opravdanosti tog zahvata. Međutim, ako se i čini nešto što spada u alternativnu ili komplementarnu medicinu što bi bilo prihvatljivo sa stajališta vjere (pogledaj na stranici studentskog pastorala brojne odgovore na tu tematiku), treba izbjegavati one praktičare kod kojih je to povezano s onime što je protivno vjeri.

Btb,
don Damir  



Postavite novo pitanje

Ukoliko niste pronašli odgovor na ono što vas zanima, možete postaviti novo pitanje preko ove forme.

Don Damir Stojić

don Damir Stojic Don Damir Stojić, svećenik salezijanac, trenutno je studentski kapelan Grada Zagreba. Ako želite saznati više o njemu i njegovu radu, kliknite ovdje.

Povratak na vrh