Uredovno vrijeme: Uto.-Pet. 16h-18h; SD Cvjetno naselje, Odranska 8, 10000 Zagreb; e-mail: studentski.kapelan@gmail.com

„Treće oko“ u kršćanskoj molitvi?

Hvaljen Isus i Marija!
Kršćanin sam, ali tijekom molitve sam počeo osjećati treće oko, tj. na neki način sam počeo meditirati, to me je poprilično opustilo i popravilo raspoloženje, a u isto vrijeme je bilo jako zbunjujuće. Sad se lakše nosim s tim, ali inače mi se treće oko otvara bez moje
intrvencije. Zanima me zašto meditacija nije dobra?


Kršćansku molitvu možemo podijeliti na usmenu molitvu, razmatranje (meditaciju) i kontemplaciju.

Katekizam između ostalog piše o meditaciji: «Razmatranje je u prvom redu traženje. Duh traži da shvati razloge i načine kršćanskog života, kako bi uz njih prionuo i odgovorio Gospodnjim zahtjevima. Pritom je potrebna pozornost koja se teško drži na uzdi. Obično se potpomažemo kojom knjigom, i kršćani nisu bez njih: Sveto pismo, napose Evanđelje, svete slike, liturgijski tekstovi dana ili vremena, spisi duhovnih otaca, djela duhovnosti, velika knjiga stvaranja i povijesti te stranica Božjega "danas". Razmatranje pokreće misao, maštu, osjećanje i želje. To je pokretanje nužno da se produbi vjersko uvjerenje, da se potakne obraćenje srca i ojača volja da slijedi Krista. Kršćanska molitva prvenstveno nastoji razmatrati "Kristova otajstva", kao u božanskom čitanju (lectio divina) ili u Gospinoj krunici. Taj oblik molitvenog razmisljanja ima veliku vrijednost, ali kršćanska molitva treba težiti jos dalje: k spoznaji ljubavi Gospodina Isusa Krista i jedinstvu s Njim.»

U tom smislu meditacija ne samo da je dobra, ona je odlična!

U određenom trenutku meditacija prelazi u kontemplaciju: duhovno promatranje Boga onkraj djelovanja ljudskog razuma i mašte – ovo se smatra najvišim stupnjem molitve, karakterističnim za one koji su već uznapredovali na duhovnome putu.

Ono što ti između redaka spominješ, međutim, nije kršćanska, već istočnjačka meditacija. Naime, kršćanstvo ne poznaje nikakvo otvaranje i uopće korištenje ili čak samo postojanje čakri.

O tome fra Josip Blažević kaže: «Riječ je o vjeri, a ne o znanstvenim pretpostavkama, kako se u zapadnjačkom svijetu općenito pogrešno tumače čakre. Čakre nisu sastavni dio anatomije ljudskog tijela. Ni jedan kirurg na svijetu još nikada nije amputirao ni jednu čakru. Nikada je nitko nije pronašao u ljudskom tijelu. Istaknuti tantrički promicatelj sistema čakri na Zapadu, A. Avalon, jasno ističe da su čakre sastavni dio istočnjačke soteriologije, a ne anatomije. Iskrivljeno interpretiranje čakri na Zapadu, isticanje njihova terapijskog, a prešućivanje soteriološkog vida, Avalon je nazvao prostituiranjem čakri na Zapadu. Čakre su bile, jesu, i ostat će sastavni dio okultne ili mistične antropologije koja, u istim terminima, interpretira čovjeka, Boga, svemir i putove spasenja. Riječ je o istočnjačkoj paradigmi koja s kršćanskom personalističkom nije komparativna nego, u odnosu na nju, alternativna. Mnogi zapadnjaci sreli su se s učenjem o čakrama kroz jogu, i odmah s njime prihvatili i nauk o reinkarnaciji, jer se to učenje nudi u paketu.”

Čakre se smatraju sjedištima pojedinih hinduističkih božanstava, a cilj je njihove aktivacije postizanje oslobađanje zmijske (kundalini) energije i postizanje potpuno ne-kršćanski zamišljene transcendencije, pobožanstvenjenja. Čakre, osim što su dio nekšćanskog vjerovanja u kontekstu kojega im je izvor i smisao, nemaju baš nikakva uporišta u nauku ili praksi Crkve, uključujući iskustva brojnih kršćanskih mistika.

Stoga se kršćanin treba odreći vjerovanja u čakre (pa i pokajati se zbog pristajanja uz nekršćansku “objavu”). Dakako, iz toga slijedi i prestanak svakog pokušaja korištenja tih istih čakri, s obzirom da se radi o kanalima duhovnih sila koje nisu od Boga. Na čovjeku je da prihvaća Božju objavu, a ne da zadire u okultno (usp. PnZ 29,28).

Osoba koja je istinski uronjena u kršćansku molitvu uistinu može osjetiti različite utjehe Duha Svetoga, među kojima je i osjećaj koji podsjeća na blago dodirivanje po licu ili čelu, ali to nema baš nikakve veze s “trećim okom”.

U tom smislu želim ti daljnji rast u kršćanskoj molitvi (po mogućnosti uz vodstvo iskusnog duhovnika).

Btb,
don Damir




Postavite novo pitanje

Ukoliko niste pronašli odgovor na ono što vas zanima, možete postaviti novo pitanje preko ove forme.

Don Damir Stojić

don Damir Stojic Don Damir Stojić, svećenik salezijanac, trenutno je studentski kapelan Grada Zagreba. Ako želite saznati više o njemu i njegovu radu, kliknite ovdje.

Povratak na vrh