Uredovno vrijeme: Uto.-Pet. 16h-18h; SD Cvjetno naselje, Odranska 8, 10000 Zagreb; e-mail: studentski.kapelan@gmail.com

Marija i porođajne boli

Da li je Djevica Marija rađala u porođajnim mukama i bolovima?
Ana



Draga Ana,

Evanđelja ne spominju podrobnije kako je Marija rodila Isusa. Zato na tvoje pitanje ne mogu dati neki siguran i jednostavan odgovor, nego samo teološku spekulaciju.

S obzirom da se u početku Biblije muke rađanja prikazuju kao posljedica istočnog grijeha (A ženi reče: "Trudnoći tvojoj muke ću umnožit, u mukama djecu ćeš rađati.“ Post 3,16) mogli bismo tvrditi da je Marija bila oslobođena tih bolova jer je još od svoga začeća bila izuzeta od istočnoga grijeha. Stari zavjet jednako tako ima velik broj mjesta koje se odnose na budućeg Mesiju (Krista), tako da bismo i tu mogli pronaći određene citati koji podupiru ovu tvrdnju, npr. Iz 66,7-8: „Prije neg' bolove oćutje, eto je rodila. Prije neg' trudove osjeti, porodi dječaka. Tko je takvo što čuo, tko je takvo što vidio?“.

S druge strane, postoji još jedno izrazito marijansko mjesto koje na prvi pogled sugerira drugačije, usp. knjiga Otkrivenja 12,1-6:

I znamenje veliko pokaza se na nebu: Žena odjevena suncem, mjesec joj pod nogama, a na glavi vijenac od dvanaest zvijezda. Trudna viče u porođajnim bolima i mukama rađanja. I pokaza se drugo znamenje na nebu: gle, Zmaj velik, ognjen, sa sedam glava i deset rogova; na glavama mu sedam kruna, a rep mu povlači trećinu zvijezda nebeskih - i obori ih na zemlju. Zmaj stade pred Ženu koja imaše roditi da joj, čim rodi, proždre Dijete.  I ona porodi sina, muškića, koji će vladati svim narodima palicom gvozdenom. I Dijete njeno bi uzeto k Bogu i prijestolju njegovu.

U ovom ulomku u kojem je Crkva od davnina prepoznavala djevicu Mariju spominju se „porođajne muke“. Ali se možemo pitati na koji se točno evanđeoski događaj odnosi ovo „rađanje“ nakon kojega je dijete „uzeto k Bogu i prijestolju njegovu“. Tu se može raditi o stvarnom fizičkom rađanju o Betlehemu (o kojem upravo raspravljamo), ali i o novom „rađanju“, tj. Uskrsnuću pri čemu bi se boli odnosile na Marijine boli pod križem. Ako promatramo i važan „uskrsni“ psalam 110, jedan njegov stih može biti preveden i kao „iz utrobe zore prije jutarnje zvijezde, rodio sam te“. Prema tome, „Žena odjevena u sunce“ koja rađa u bolima može biti upravo naša Gospa se s „probodenom dušom“ rađa za Crkvu koja je Mistično Kristovo tijelo. 

Kao što vidiš, radi se samo o teološkim razmišljanjima, jer ne postoji neki službeni nauk o ovom pitanju. Iako je pitanje zanimljivo, ono nam nije presudno. Ono najvažnije je u evanđeljima ipak jasno spomenuto – da je Krist rođen kao čovjek od Marije, da je umro i da je uskrsnuo donoseći nam spasenje.

BTB,

Don Damir




Postavite novo pitanje

Ukoliko niste pronašli odgovor na ono što vas zanima, možete postaviti novo pitanje preko ove forme.

Don Damir Stojić

don Damir Stojic Don Damir Stojić, svećenik salezijanac, trenutno je studentski kapelan Grada Zagreba. Ako želite saznati više o njemu i njegovu radu, kliknite ovdje.

Povratak na vrh